Alla inlägg under oktober 2008

Av Cina - 28 oktober 2008 17:42

Vill passa på att visa ett par härliga halsdukar som jag stickade sent i somras- jo..det var faktiskt en och annan som höjde på ett ögonbryn. De var roliga och lättstickade men ganska tunga vilket gav mig värk i en axel- så nu passar jag mig och sitter inte i flera timmar i sträck och stickar- för det var hemskt att bara få gå och titta på den halvfärdiga hasduken som låg och väntade. de är gjorde i ett dansk garn som heter Byzans,hittade det i den danska nätbutiken www.netgarn.dk

Stickas på grova stickor och det var ett roligt mönster.


Av Cina - 28 oktober 2008 05:46

Kan man bli det? jaaa-tydligen- för nu är snart vantkvoten fylld av tovade ulliga tumvantar i alla möjliga och omöjliga färger.¨Så kom an Kung Bore- nu är både jag och de mina beredda- frysa om händera kommer vi i allfall inte att göra.
De vantar som är melerade är stickade på rundstickor 7 på ullgarnet SAREK. Jag hittade det hos Ejes garn och de enfärgade vantarna köpte jag ett neonfärgat ullgarn (också på Ejes garn) som är aningen grövre men som jag bara inte kunde motstå när det hade så läckra färger...det fungerade lika bra att sticka vantar av. Men än är inte vantfrossan över-på bilden nedan ligger ett par snart klara vantar som ska stoppas in i tvättmaskinen ochbli tovade- enkelt och kul och väldigt ulligt och mysigt blir resultatet!


Av Cina - 28 oktober 2008 05:26

Så ger jag mig då ut i bloggvärlden på skakiga ben- vad har jag egentligen gett mig in på? Blogga? Vända ut och in på mej själv? I min ålder? Njae....kanske inte riktigt så...måste man göra så tro? Det måste väl gå att blogga ändå-hur som helst så jag har iallfall lust att försöka- och det är just det som denna sida ska handla om: att våga och upptäcka livet:
"Crea Diem-skapa dagen".
Välkomna!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2008 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards