Direktlänk till inlägg 15 januari 2009

Konstig känsla....

Av Cina - 15 januari 2009 22:58

att vara klar med allt jag har haft på stickorna. Så tomt det känns och vad ska man hitta på nu att sticka? Garn har jag- mönster i massor har jag men inget jag brinner för..känns det igen?

Skulle behöva lite tips på vad man kan göra med tex detta garnet:Lorna Lace- ett underbart ullgarn...lättstickat men vad gör man med det om man inte är någon stor sockfantast?


Eller detta härliga tvinnade ullgarn Mirasols Hacho.

Ganska tunna garner -stickor 3-3,5 ungefär....vad gör alla ni stickfantaster när ni har ett gäng med halsdukar, vantar och sjalar?

Har du ett spännande tips- och vill dela med dig så blir jag jätteglad. Då får du 2 nystan a 50 gr av det italienska bomullsgarnet "Fruttamix" av mig. (se bild)

 
 
Inger

Inger

16 januari 2009 00:03

Jag vet inte vad jag ska tipsa dig om,tror aldrig jag varit i din situation ,inte på mycket länge ialla fall.Här är det nog minst tio projekt som pågår och lika många,minst på väntelista.

http://ulldockan.blogspot.com

 
Pärlmudden

Pärlmudden

16 januari 2009 07:15

Jag känner direkt att en smokering(typ fuskpolo fast snyggare) skulle passa till dina garner! http://www.elann.com/ShowFreePattern.asp?Id=299024
Det mönstret har jag gjort flera stycken av, underbara! Jag har även testat att lägga in pärlor i uppläggningsvarvet för att lyxa till det, och det har blivit jättebra. Kolla gärna min blogg, la in en naturvit igår.
Återkommer om jag kommer på något mer tips till dig, för sticktorka vill man ju inte ha. Pärlmuddar kan man ju givetvis också göra...
Ha en bra dag

http://parlmudden.blogspot.com

 
Annika

Annika

16 januari 2009 09:02

Åh, vilka härliga garner!!! Själv lider jag ju absolut inte - tyvärr - av samma problem. Pärmen med önskade projekt är stor....
Första tanken var ju en sjal men som sagt det kan man ju inte ha hur många som helst (jag har ingen fin... jag kanske kan önska mig *fniss*). Andra tanken är en väst, fast jag vet inte om ditt garn räcker? Kanske framsidan i det härliga garnet du har och baksida i ett enfärgat?
Hoppas att du får lite inspiration av våra kommentarer.
Kram

http://kuling.bloggagratis.se

 
Ingalill

Ingalill

16 januari 2009 13:20

Man kan ju faktiskt sticka en fin sjal av sockgarn och av Mirasol skulle jag nog sticka mig ett par fina fingervantar. Hos http://www.knitting-delight.com finns annars många fina mönster till olika sorters nackvärmare dvs fuskollar.
Lycka till i din jakt på nytt stickprojekt! Skall bli spännande att se vad du kommer att påbörja.

http://www.ridemark.dk/wordpress2

 
Pia i Lappland

Pia i Lappland

16 januari 2009 15:01

Lättstickade fingervantar på två stickor finns på min blogg www.piashantverk.blogspot.com/. Själv har jag gjort flera babymössor efter en gammal beskrivning i en handarbetsbok som jag har. Finns i min blogg snart. Har gjort mönstret lite större och gjort mössa till mig själv och till min dotter.

http://www.piashantverk.blogspot.com

 
samtal från min trädgård

samtal från min trädgård

16 januari 2009 16:00

Du stickar såklart en lätt sommarblus eller en bolero av Lorna Lace. Mönster finns på Drops. Av Mirasols Hacho tar du upp en av färgerna i garnet och köper den enfärgade i ganska tunnt garn och stickar en sorts busarong, längre blus ev. en kjol med Hacho som effektgarn. Garnerna är underbara skulle önska att de låg i mitt skåp.

http://samtalfranmintradgard.blogspot.com

 
heidi

heidi

19 januari 2009 19:49

jag har funderat rätt mycket över det. att sticka en tröja i ett sådant garn tycker jag ger ett för skrikigt intryck, men så slog det mig att man kanske skall sticka i sektioner, där man har smala bårder av sockgarn, eller detaljer.

jag har också precis börjat sticka en sjal efter mönster av queen mudd, där jag använder mig av flerfärgat handfärgat garn. att bara sticka med det handfärgade garnet blev för grällt, men så kom jag på att jag kunde ha en svart tråd av kid silk med, och det gör att man får ett helt annat intryck. den svarta tråden gör att det ser mycket mera "sammanhängande" ut. jag har inte bloggat om det än, men ge mig en dag eller två så kommer det bilder på min blogg.

jag tror därför att det också kan vara ett alternativ att man använder sig av sockgarnet tillsammans med ett annat enfärgat garn, och att det ger det ett lugnare intryck, vilket gör att man borde kunna sticka en topp eller liknande och få det att se bra ut:)

men frågan är jättebra, och det skall bli spännande att följa alla svar

http://knitbyheidi.typepad.com

 
Britt-Marie

Britt-Marie

20 januari 2009 11:15

Vad jag känner igen mig, just nu känner jag inte för att sticka men det brukar bero på att det jag stickar inte är något jag själv valt utan ett måste.

Vad man gör med alla sjalar osv... det finns säkert massor med ideer men vill man inte ge bort dem så är det svårt. Men häng upp dem över en vajer på väggen och njut, kanske framför ett fönster i sovrummet. Ljuset silar ner så vackert dock får det inte vara ett söder fönster och man får fälla ner persiennerna på sommaren när det blir för ljust men se dem, njut av dem. Ligger sjalarna nedpackade blir det lätt att man glömmer bort och aldrig använder.

Vad du ska göra av garnet, vantar kanske eller varför inte en sjal, ytterligare en men en väska modell strandväska som var populär i somras, du vet den där med många många hål. Mönstret kom nog från drops om jag inte minns fel. Färgerna är sommar så något för sommaren.

Kram och lycka till!

http://brittmariel.blogg.se

 
Annapuh

Annapuh

7 februari 2009 19:02

Åh.. av nån anledning får man aldrig nog av varken sockor, halsdukar eller vantar. Snart hittar du nog inspiration igen om du hittar något fint mönster! (Jag tror en clapotis -knitty.com- skulle bli fin i ditt lornas lace! Mvh Annapuh

http://annapuh.blogdrive.com

 
Ulricha

Ulricha

13 februari 2009 12:45

Jag skulle sticka mig ett par fingervantar med flätmönster:

http://larisknit.wordpress.com/instructionspatterns/knotty-gloves/

http://www.garntrollet.se

 
Annjo

Annjo

20 februari 2012 03:07

Vilken underbar sida denna här! Har varit här och kollat ett par gånger. Har nyligen skapat en egen blogg :)

http://annaaaaajoh774.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 11 februari 2013 22:21


Nu har jag testat att sticka en variant på VM mössan. Garn: Raggi 1 nystan av vardera färgen vit, orange och mellanblå. Lägg upp 76 m med blått garn på  rundsticka 40cm  4- 4,5  beroende på om du stickar löst eller hårt. Alt strumpstickor, f...

Av Cina - 20 januari 2013 14:15


jättekul och spännande att testa...    

Av Cina - 20 januari 2013 14:14

2 västar till jag fått klara, båda i Noro Kureyon...       ...

Av Cina - 20 januari 2013 14:12


Så blev den..kul och rolig att sticka....    

Av Cina - 27 oktober 2012 08:45


Kärt barn har många namn...detta härliga garn och mönster hittade jag på Syfestivalen på Älvsjömässan förra helgen. Jättekul och faktiskt tine alls särskilt svårt. Allt från Mariasgarn.se     ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards