Alla inlägg den 2 augusti 2009

Av Cina - 2 augusti 2009 21:29

att veta att idag är det absolut sista lediga dagen på semestern är så frusterande och det gör mig alltid lika sol och frihetstörstande- därför styrde jag  kosan till Öland . Långt långt ut till en öde kust gick färden .....

denna syn mötte mig först: Allvaret som breder ut sig med sitt torra nakna landskap...Jag hade också turen att min äldsta dotter kom och slog upp sin solstol och så kunde vi sitta och njuta och prata om lite ditt och datt samtidigt som den milda brisen svalkade oss...."underbart e kort" som det heter...



för att sluta i ett öppet blått glittrande hav och ett enormt blått himlavalv som alltid tar andan ur mig.....




Solvarma klipphällar att ställa upp solstolen på och som värmde fötterna...

Jag hade packat ner mina 2 olika stickningar: en mohairsjal

 


och en halsduk som stickas på "skrodden".



En underbar dag har strax tagit slut men efter denna ljuvliga sommardag känns det rätt ok att åka till jobbet imorgon....































































Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards