Direktlänk till inlägg 14 juli 2010

Varmt, varmt och ännu varmare...

Av Cina - 14 juli 2010 13:49

  


Det är nästan stört omöjligt att orka ta fram stickningen- jag häpnar för jag har sett fram emot att få sitta och sticka vid strandkanten- men värmen är pressande och krävande och all energi går åt att bara doppa sig och dricka vatten.


Efter en resa norr ut i länet råkade jag på något som det är evigheter sedan jag såg : massor med vilda smultronplantor - illröda av alla bär som bara väntade på att plockas. Resultatet blev att jag åt en massa smultron av de jag plockade- det gick bara tine att låta bli och så en stor skål full med vilda smultron som jag gjorde sylt på- tänk att ta fram sylten i höst när regn och rusk härjar utanför fönstret och lägga på en klick av denna sylt bredvid nyvispad krämig vispgrädde på nygräddade guldgula äggvåfflor. Jag tror faktiskt att det kan kännas som om man har sparat lite sommar på burk då:-))



 
 
Lena

Lena

14 juli 2010 16:35

Oj vad gott det ser ut att vara!
Man kan bara önska att man blir inbjuden när detta ska kalasas på:-)
Kram syrran

http://arbetsboden.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

14 juli 2010 19:12

Hej, vilken trevlig blogg du har!Och vilken smultronskörd!Sjalen blir ju kanonfin, garnet var bara helt underbart!Nu följer jag din blogg och är säker på att hitta mycket inspiration hos dig.
Maria

http://santsomgormigglad.blogspot.com

 
Ingen bild

Stina

15 juli 2010 18:51

Tycker oxå att det är för varmt nu. Va härligt med alla smultronen, det vattnas i munnen.

 
maria

maria

19 juli 2010 19:42

Åh så härligt med smultron...Amanda fick ett strå av mig till frukost en dag. Dom doftar ljuvligt! Jag brukar frysa in jordgubbar med det görna på och ta fram på vintern. Hörde nå´n som frös in rosor och tog fram lite sommardoft när det blev vinter...

http://www.miamariajohansson.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 11 februari 2013 22:21


Nu har jag testat att sticka en variant på VM mössan. Garn: Raggi 1 nystan av vardera färgen vit, orange och mellanblå. Lägg upp 76 m med blått garn på  rundsticka 40cm  4- 4,5  beroende på om du stickar löst eller hårt. Alt strumpstickor, f...

Av Cina - 20 januari 2013 14:15


jättekul och spännande att testa...    

Av Cina - 20 januari 2013 14:14

2 västar till jag fått klara, båda i Noro Kureyon...       ...

Av Cina - 20 januari 2013 14:12


Så blev den..kul och rolig att sticka....    

Av Cina - 27 oktober 2012 08:45


Kärt barn har många namn...detta härliga garn och mönster hittade jag på Syfestivalen på Älvsjömässan förra helgen. Jättekul och faktiskt tine alls särskilt svårt. Allt från Mariasgarn.se     ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards