Direktlänk till inlägg 27 september 2009

Garnfynd på Skördefesten

Av Cina - 27 september 2009 21:15

Till min stora lycka fann jag detta underbara garn från Ullverkstan från Gotland. Mjukt och i helt underbara färger- det kliar i fingrarna att sätta i gång och sticka av det...


  


 Sen hittade jag ett helt underbart naturgrått ullgarn som tom doftade får ännu- också gotländskt: från Lillys Skinn och garn. Det var ett unikt garn som var tottspunnet - dvs "Lilly spinner ett eget tottspunnet garn. Det är ett garn som spinns utan att man kardar ullen innan. Lilly syr även i lammskinn och tillverkar skinntofflor, vantar, västar, nallar och små lamm." Jag blev helt såld på detta underbara garn och måste bara börja sticka av det...

 


  




till sist en fint garn men smolken i bägaren var att säljaren "räknade fel" på både mitt och mitt sällskaps garn- vi fick betala mellan 20 och 45 kr mer än vad som upplystes om från början- Kändes väldigt snopet och jaa jag vet inte...inte så kul när priset ändras hit och dit....Rynkar på näsan


  

  


 
 
Eva

Eva

1 oktober 2009 20:38

Åh vilka härliga garner,blir riktigt avundsjuk....Ler !
Tack för Äppelgodis reseptet,passar bra hos oss
som ska ha ett godisfritt år.

Ha det gott !

http://urmoderns.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 11 februari 2013 22:21


Nu har jag testat att sticka en variant på VM mössan. Garn: Raggi 1 nystan av vardera färgen vit, orange och mellanblå. Lägg upp 76 m med blått garn på  rundsticka 40cm  4- 4,5  beroende på om du stickar löst eller hårt. Alt strumpstickor, f...

Av Cina - 20 januari 2013 14:15


jättekul och spännande att testa...    

Av Cina - 20 januari 2013 14:14

2 västar till jag fått klara, båda i Noro Kureyon...       ...

Av Cina - 20 januari 2013 14:12


Så blev den..kul och rolig att sticka....    

Av Cina - 27 oktober 2012 08:45


Kärt barn har många namn...detta härliga garn och mönster hittade jag på Syfestivalen på Älvsjömässan förra helgen. Jättekul och faktiskt tine alls särskilt svårt. Allt från Mariasgarn.se     ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards