Alla inlägg den 27 september 2009

Av Cina - 27 september 2009 21:15

Till min stora lycka fann jag detta underbara garn från Ullverkstan från Gotland. Mjukt och i helt underbara färger- det kliar i fingrarna att sätta i gång och sticka av det...


  


 Sen hittade jag ett helt underbart naturgrått ullgarn som tom doftade får ännu- också gotländskt: från Lillys Skinn och garn. Det var ett unikt garn som var tottspunnet - dvs "Lilly spinner ett eget tottspunnet garn. Det är ett garn som spinns utan att man kardar ullen innan. Lilly syr även i lammskinn och tillverkar skinntofflor, vantar, västar, nallar och små lamm." Jag blev helt såld på detta underbara garn och måste bara börja sticka av det...

 


  




till sist en fint garn men smolken i bägaren var att säljaren "räknade fel" på både mitt och mitt sällskaps garn- vi fick betala mellan 20 och 45 kr mer än vad som upplystes om från början- Kändes väldigt snopet och jaa jag vet inte...inte så kul när priset ändras hit och dit....Rynkar på näsan


  

  


Av Cina - 27 september 2009 19:30

  

Inte världens bästa kort (taget med mobilen) men i Mörbylånga parken stod Maria och Johhny och sålde sina hantverksalster. Marias stickade och tovade hattar ligger längst fram. De gör även luffarsläjd, glasfusing och så stickar ju Maria en massa fina saker. Hon håller även kurser i alla olika sorters hantverk. Vart de finns till vardags? I Timmernabben. Här hittar du deras hemsida som heter Trådar och glas.


Vi såg även en massa roliga fina saker. Bla en man som skulpterade i trä med en motorsåg.

  


Vi stannade till på Bessies galleri där vi hittade ett par fina litografier. Denna härliga flaggstång lyste upp i mörkret på konstnatten.


  


  

En av alla rundbalaar i halm med oranga fina pumpor på.


  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards